Kapos ART Képző- és Iparművészeti Egyesület
7400 Kaposvár, Toldi Miklós u. 7. / info.kaposart@gmail.com / 06-20-983-9685
Adószám: 19192503-1-14
Bankszámlaszám: 10403909-39000581-00000000
A Kapos ART Képző-és Iparművészeti Egyesület pályázatot hirdet a 2013. évi Festők városa rendezvényre, melynek időpontja 2013. május 23-26. Kaposvár város támogatásával várhatóan 6 db művész-zászló nyomdai előállítására van lehetőség, melyek a 2012. évhez hasonlóan Installációs kiállításként jelennek meg a kaposvári Fő utcán a rendezvény ideje alatt.
A 2013. évi Festők városa témája: „A művészet gyógyít”
Technikai követelmények:
Zászlók (elektrográfiák, számítógépes grafikák)
Méret:300x100cm(álló kép), 150 DPI, JPEG fájlformátum 12-es tömörítéssel, RGB színmód
A pályázati anyag beérkezési határideje: 2013. május 12.
A beérkezett alkotásokból kerül kiválasztásra a 6 db nyomat, mely megvalósításra kerül. Erről értesítést küldünk.
A digitális munkákat a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre kérjük.
A munkák sorsa a kiállítás után: az egyesület által kifizetett nyomatok (zászlók) a Kapos ART tulajdonában maradnak.
Lehetőség van külön kérésre a zsüri által ki nem választott munkák kinyomtatására is - saját költségen – ebben az esetben a zászló a művész tulajdonába kerül.
Vörös András festőművész kiállításának záró rendezvénye
Együd Árpád Kulturális Központ Vaszary Képtár
2013. március 23-a, 16 óra
Program:
- Tárlatvezetést tart dr Géger Melinda
- Utána filmvetítés
- VA kiállításról készült riportokból összeállítás
- A Kapos ART Egyesület Érdi Galéria csoportos kiállítása
- A Petörkei Sokszorosító Grafikai Szimpozionról készült film levetítése
Legyél vendégünk egy kellemes délutánra!
Nem bánok semmit sem…
Vörös András kiállítása a Vaszary Képtárban 2013. január 24-től március 23-ig
"Vörös András Kaposváron született 1955-ben. 1977-87-ig járt Budapesten az Újpesti Képzőművészeti Szabadiskolába. Alkotásaival 1977 óta szerepel kiállításokon: 1988-ban lett a Fiatal Képzőművészek Stúdiója, 1989-től a Művészeti Alap tagja. A Kapos Art Képző- és Iparművészeti Egyesület elnökeként fontos művészetszervező feladatot tölt be.
Festői ciklusaiban személyes életének eseményeit, a folyamatos változásokat, a felindulásokkal és lecsendesülésekkel teli küzdelmeket dolgozza fel. Számára a képben, versben, zenében történő művészi megnyilatkozás létforma: minden egyes alkotása mélyen átélt emberi és művészi hitvallás, egyúttal a küzdelmes életút emlék-sűrítménye. Képi világának konkrét utalásai szorosan összekapcsolódnak a 70-80-as évek, majd a rendszerváltás utáni magyar társadalom problémáival. Hangsúlyozottan kelet-európai művészként éli meg a valóságot, e földrajzi egység meghatározottságában vergődő ember gyötrelmei foglalkoztatják. Mindennapi élménye a megkötöttségekből új és újabb kiszolgáltatottságba hanyatló emberi létezés. Ez ellen lázad - esetenként anarchisztikus harsánysággal, máskor rezignáltabban, visszafogottabb hangvétellel. Munkássága a figurativitás felé tett kirándulásokkal és az absztrakcióhoz történő állandó visszatérésekkel formálódott. Alapvetően a lírai absztrakt expresszionizmus kínált számára kiindulópontot, amit hamar saját arculatára formált és személyessé tett.
Legújabb képei egy önvallomásszerű „kalendárium” lapjait idézik: mintha napról napra követnék a pergő időt, regisztrálnák a közérzeti változásokat. Az élet folyamatát, a napokban, hónapokban manifesztálódó idő múlását, különféle egzisztenciális tartalmakat és személyes vonatkozású drámai eseményeket sűrítette beléjük. Életének egy nehéz időszaka után születettek meg - a világos színek helyett sokasodó szürkék meg feketék komor, de érzékeny finomságú skálája is jelzi ezt. Az állandó képi motívumok minden egyes lapon átalakulnak, továbbfejlődnek: az időbeliséget elmozgások, felfénylések és elsötétülések jelzik. A születés, növekedés és a végkifejlet fázisai különböztethetők meg benne, de e változások sorozatában soha nincs sem megállás, sem megnyugvást hozó végpont. Vörös András alkotásaiban a művészeti eszközökkel regisztrált bomlás - mint látlelet - szorosan összefügg részben a személyes sors, részben egy egész generáció illúzióvesztéses állapotával. Korai műveinek harsányságában a lebomlás művészi regisztrációja, a mindent tagadás anarchikus jelensége érvényesült. Mára ez az elkomorulás már nem a hangos, kiáltásokkal teli drámai konfliktusban robban ki. Képeiből sokkal inkább a befelé fordulás, az elcsendesülés fájdalma sugárzik." (dr. Géger Melinda - idézet a katalógus előszavából)