Groteszk

A Groteszk kiállításokkal kapcsolatos információk.

Újra groteszk

 

Az immár évek óta, Kaposváron megrendezett Groteszk – kiállításoknak zsűrorként vagy/és a kiállítást megnyitó személyként úgyszólván állandó szereplője vagyok, s nyomatékosítani kívánván a pályázati kiírás komolyságát és aktualitását, minden alkalommal szükségesnek találom leszögezni és egyértelművé tenni, hogy az esztétikai minőségek között a groteszk – a fenséges ellentéteképpen – a rút és a komikus terrénuma között helyezkedik el, és valójában semmi vicces nincs benne. Inkább kicsit riasztó, mint az egykor – volt fejedelmi és főúri udvarok „szórakoztató iparosainak” – a törpéknek, a púposoknak, a szellemi fogyatékosoknak és egyéb nyomorultaknak – a produkciói. A szigorú Füst Milán szerint eszközkészletét ezért az úgynevezett „grand art” fennkölt világába beemelni lehetetlen.

 

„…a groteszk szokatlansága, s a burleszk triviális esetlensége egyaránt külön él a „grand art” – tól…” – szögezi le axióma – szerű magabiztossággal.

 

Ennek a mondatnak – melyet szerzője igen bölcsen és pontosan fogalmazott meg éppen abban az évben, amikor születtem (ezzel csak jelezni kívánom, hogy szinte még időszámításunk előtt történt) – ma már egyetlen eleme sem állja meg a helyét. A grand art (=magas művészet) kifejezés a kortárs képzőművészetre vonatkoztatva nem csupán elavult, de már – már szinte nevetséges is, továbbá; napjainkban a groteszk és a burleszk szokatlansága és trivialitása éppúgy része lett hétköznapi életünknek, mint a művészetnek.

 

Hogyan is mutatkozik meg a groteszk dramaturgiája hétköznapjainkban? Elmondok egy kis történetet. Éppen ennek a kiállítási anyagnak a zsűrizésére indultunk Szőcs Miklós TUI barátommal Budapestről, s autópálya – matricát akartunk venni. Az első benzinkútnál megálltunk, és megpróbáltam bemenni az úgynevezett „shop” – ba, ám sehol nem volt egy teremtett lélek sem. Kiderült, hogy a benzinkút zárva van. Reggel ½ 7 lehetett. Meglepődtem, mert én sem ebben az időpontban, sem máskor, még nem találkoztam az autópálya mellett „szabadnapos” benzinkúttal. Sebaj, hisz tudtuk, hogy egy – két kilométerrel odébb van egy másik. Az nyitva is volt, ám egy kedves hölgy közölte velünk, hogy autópálya matricát nem tud adni, mert – idézem –: „összeomlott a rendszer”. Akkor mi lesz? – kérdeztük – Az autópályán megbüntetnek minket matrica híján? Természetesen. – közölte ő, megnyugtatva minket afelől, hogy a „teljes rendszer” azért nem omlott össze, mert a büntetés – oldala azért még él. Akkor most mi a teendőnk? – váltunk immár vásárlóból kérelmezővé. A szomszédos McDonalds alagsorában van az autópálya felügyelet, ott vehetnek autópálya matricát. – oktatott ki bennünket a hölgy. A mondott, valószínűtlen helyszínen éppen egy takarítónő ügyködött, aki közölte, hogy az iroda csak 7 órakor fog kinyitni. Megvártuk. Néhány perccel 7 után bementünk. Egy ügyintézőn kívül senki nem volt ott, de sorszámot kaptunk és leültettek bennünket. Vártunk. Aztán megszólalt egy hangosbeszélő, és az ablakhoz szólított bennünket, ahol végre kifizethettünk néhány ezer forintot, hogy elindulhassunk Kaposvárra.

 

Nem groteszk ez a történet? De az! Ezért állítom, hogy a groteszk nem más, mint napjaink realizmusa. Továbbá azt is állítom, hogy a groteszk – ha ma még nem is az egyetlen, de – vitathatatlanul a leghatékonyabb, és legautentikusabb módja a művészi kifejezésmódnak.

A groteszkben azonban mindig ott van az ördögien kiszámíthatatlan (lásd: zárt benzinkút!) és a torz is, ami a káoszra (lásd: „összeomlott rendszer”!) utal. Arra a valódi rendet nélkülöző állapotra, amely áthatja korunk egészét, s ami – tágabb összefüggésben vizsgálva a kérdést – végső soron eltávolította az embert az Isteni Rendtől. Ez Lucifer torzult világa, amelyről ezt mondja Az ember tragédiája londoni színében:

 

„Én épen a torzban gyönyörködöm.

Az ember – arcra egy majomvonás;

A nagyszerű után egy sárdobás;

Ficamlott ízlés, tisztes szőrruha;

Kéjhölgytül a szemérem szózata;

Tömjénezése hitványnak, kicsinynek;

Szerelmi élvre átka egy kéltnek;”

 

Mindehhez tudni kell, hogy az ördög arca mindig változékony, s előszeretettel bújik a színes, érdekesnek tűnő sokféleség mögé. Ezért is ölthetnek magukra az alvilági szerzetek – az ördögön kívül a boszorkányok és más, átváltozásra képes társaik – szinte bármilyen alakot. A magyar néphit szerint ez alól csak a bárányé és a galambé kivétel, aminek oka mindenki számára világos lehet. Így aztán életünk is oly sokféleképpen lehet kiszámíthatatlan.   

 

A művészetben a groteszk realizmusa persze arról is szól, hogy az alkotó farkasszemet tud – e nézni az ördöggel, felmutatva neki önnön próteuszi képét. Ezért mégiscsak tisztelettel kell szólnunk az e műfajban alkotó emberekről, akik a fent említett „szórakoztató – iparosokhoz” hasonlóan egyszerre tudnak sírni és nevetni.

 

A Groteszk ez évi díjazottjai és legszínvonalasabb alkotói egyaránt valami sajátos kettősséget – kétarcúságot mutatnak fel műveikben, s ezzel hökkentenek meg bennünket.

 

Ifjabb Ficzek Ferenc például ártalmatlan zöldségekről készít fotókat, amelyek az ő interpretálásában ijesztő szörnyekké lényegülnek át.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_ifj_ficzek_ferenc.jpg

 

Mátrai István grafikája még címében is a „Kettőségek” – re utal, s az ízig – vérig korunkat fémjelző nyomtatott áramkörök formáival utal a tizenegynéhány ezer éves altamirai bölényre.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_matrai_istvan.jpg 

 

Pistyur Imre anyaga – a vulkáni kő – és szobrainak az egy tömbből való megformáltsága akár az ősi Közép – Amerika azték művészetét is megidézhetnék bennünk, ha az itt kiállított szobra nem egy jellegzetesen huszonegyedik századi gesztust idézne fel: a mobiltelefonálóét.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_pistyur_imre.jpg 

 

Flórián Gábor Kerítésből van a kolbász című műve imponáló műgonddal formál meg drótból készült kolbászokat, amelyek a szokásos módon fel is vannak cimkézve.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_florian_gabor.jpg 

 

Homolya Gábor Diszpraxia című – ugyancsak elképesztő műgonddal elkészített – műtárgya több értelemben is kettős jelentésű, hisz egy olyan bakancsról van szó, amelyiknek két orra van, azaz a bakancs – pár egybeolvadni látszik, s amelynek nyilvánvaló használhatatlansága emeli e lábbelit szó szerint is mű – tárggyá.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_homolya_gabor.jpg

 

Hérics Nándor bravúros emberpár ábrázolata azért nevezhető ugyancsak „kétarcúnak”, mert a látszólagos hevenyészettség, az összerótt hulladék – deszkák halmaza egy szigorú kompozíciós rendet rejt magában.

 

b_360_360_0_00_images_stories_groteszk_2015_herics_nandor.jpg

 

 

A művészeknek további sikeres alkotómunkát, a kiállítás rendezőinek pedig sok erőt és kitartást kívánok, hogy ismét találkozhassunk ugyanitt.

 

 

Szemadám György festőművész, író, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja.

 

(English version)

A képek a megnyitóról ide kattintva érhetőek el.

 

b_360_360_0_00_images_stories_hirek_201505_plakat_a3.jpg

2015. május 29-én, pénteken 16:00-kor megnyitja kapuit a 9. Groteszk Triennálé.
Várunk mindenkit, sok szeretettel!

 

b_360_360_0_00_images_stories_hirek_201505_meghivo_1_w.jpg

 

A bezsűrizett alkotók, és munkáik listáját IDE kattintva érheti el!

b_360_360_0_00_images_stories_hirek_201505_groteszk_megnyito_w.jpg

9. GROTESZK KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZETI PÁLYÁZAT

A kiállításra bezsűrizett munkák listája

 

 

Ambrus Éva

Cím nélkül, 2012. olaj, vászon, 80 x 80 cm

 

Appelshoffer Péter 

Ez tényleg nagyon szép Max, 2014. olaj, MDF, 30 x 30 cm

Látvány után, 2014. olaj, MDF, 30 x 30 cm

 

Ásztai Csaba 

Sertész, 2015. olaj, vászon, 40 x 40 cm

Szamarász, 2015. olaj, vászon, 40 x 40 cm

Kecskész, 2015. olaj, vászon, 40 x 40 cm

 

Bács Emese

Két nő sétája, 2013. festmény, kollázs, deszka, 40 x 73 cm

Utcatöredék, 2013. festmény, kollázs, deszka, 55 x 68 cm

 

Baksa Imre 

Hurrá nyaralunk? Avagy Magyar cunami, 2012-2014. fotó, 100 x 100 cm

 

Bánsági Tibor Vince

Posztmodern Kozmikus Triptichon, 2013. festmény, 57,5 x 42 cm

 

Bárány Terézia

Kétarcú, 2015. grafika, papírmetszet; 28 x 20 cm

Kétszínű, 2015. grafika, papírmetszet; 28 x 20 cm

 

Bardócz Lajos
Leányszöktetés 2014. tusrajz; 48,5x31

 

Barti Magdolna 

Konyha IV., 2013. elektrográfia, tintasugaras nyomat; 50 x 70 cm

 

 

Beiczer Judit

Várakozás, 2014. plasztika, rogyasztott üveg; 27 x 38 x 50 cm

 

Benyovszki-Szűcs Domonkos

Felhalmozott én II., 2014. lentikuláris print/ fotó, 120 x 120 cm

 

Bereczky Ildikó 

Cogito ergo sum, 2014. grafika, tus; 40 x 30 cm

 

Bognár Zsolt

Antropomorf, 2014. akril, papír, 50 x 70 cm

 

Bukta Norbert

Újságportrék III., 2013. fotó, nyomat, print 100 x 70 cm

 

Burai István

Ami fent az lent II. Avagy a fordított világ súlyosan károsítja az ön és környezetében élők egészségét, 2015. akril, papír, 49 x 33 cm

 

Cseh Enikő 

Király, 2014. festmény, olaj, 80 x 60 cm

 

 

Damó István

The rabbit in my house II., akril, vászon, 50 x 70 cm

 

Darázs József

Pszichedelikus képregény, 2015. festmény, vegyes technika; 74,5 x 67,5 cm

 

Dömötör László

Anyám tyúkja, avagy p.s P.S.-hez (A mű létrejöttét a Knorr nem támogatta), 2013. vegyes technika, 38 x 26 cm

 

Drozsnyik István

Jaj Istenem 2.D, 2014. vegyes technika, 45,1 x 32 cm

 

Durucskó Zsolt

Étá Rákétá I., 2013. vegyes technika, 70 x 50 cm

Seneca szónoka, 2013. vegyes technika, 35 x 24,5 cm

 

Ézsiás István

Pecsételve I., 2013. határeset, szerelt, 30 x 30 cm

Nemzeti Dohánybolt II., 2014. határeset, szerelt, 30 x 30 cm

Ekkor Leila az arab démon, határeset, szerelt, 30 x 30 cm

 

Farkas L. Zsuzsa 

Görcsbe zárt, 2014. digitális print, 42 x 32 cm

Görcsbe zárt I., 2014. digitális print, 42 x 32 cm

 

ifj. Ficzek Ferenc

Karalábé I-II., 2015. fotó/ c-print, 50 x 70 cm

 

Flórián Gábor

Kerítésből van... , 2015. objekt, vegyes technika, 82 x 65 cm

 

Foki Éva 

Leértékelve -40 000 forint (önkép), 2013-2015. digitális grafika, print, 100 x 150 cm

 

Furák Attila 

Pegazus, 2012. diófapác, papír, 22 x 30 cm

Álomtörő, 2012. diófapác, papír, 22 x 31 cm

 

 

Gaál Tibor T-boy

Csonti-car, 2015. karikatúrák, A4

 

Gáspár Gyula

Devolúció I-II-III., 2014. papír, szén, 70 x 50 cm

 

Geri Varga

Cycle of life, 2015. akril, vászon, 75 x 115 cm

 

Hérics Nándor

Üdvözlőlapi anzix, 2014. vegyes technika, 94 x 65 cm

 

Holló István

Bertuka, 2014. festmény, vegyes technika/ farost, 85 x 65 cm

Istvánka, 2014. festmény, vegyes technika/ farost, 54 x 47 cm

 

Homolya Gábor

Díszpraxia, 2014. objekt, bakancs, 50 x 23 x 12 cm

Villanypásztoróra, 2014. objekt, vegyes technika, 60 x 45 x 26 cm

Homoly-a Tér-fény domulátor Homage á Moholy-Nagy, kinetikus szobor, vegyes technika, 70 x 40 x 40 cm

 

Hornyák Evelin

Relax 2., 2015. olaj, farost; 108 x 59 cm

 

Huller Ágoston - Martinás Katalin

Sznowüm Godom, 2014. grafika, print, 70 x 50 cm

 

Irra Velázquez

Kéj, 2014. olaj, vászon, kerámia, 80 x 60 cm

 

 

Jancsikity József

Marszüasz és Apollón (homage Hrdlicka), 2015. rajz, 100 x 70 cm

 

Jirí Neuwirt

Two medicine man, 2013. digitális nyomat

May an calendar, 2014. digitális nyomat

 

Kacsák Tamás

Életcél – A persely, amely sosem telik meg, 2013. szobor, installáció, 62 x 43 x 22 cm

 

Király Gábor

Majom, 2013. grafika, vegyes technika; 100 x 84 cm

Maki I., 2013. grafika, vegyes technika; 91 x 75 cm

Ocelot II., 2013. grafika, vegyes technika; 75 x 98 cm

 

Kisnémeth Ferenc 

Elölről, 2013. pitt-kréta/ hullámkarton, 70 x 100 cm

Hátulról, 2013. pitt-kréta/ hullámkréta, 70 x 100 cm

 

Kiss Botond

Kávé-galaxis, 2014. grafika, litográfia, 50 x 70 cm

 

Klencsár Gábor

Nincs több üzenet I-II., 2014. fotó/ print, 43 x 78 cm

 

Kneisz Eszter

Föl csak föl II., 2014. festmény, számítógépes grafika, 70 x 85 cm

 

Komlódi Judit 

Fúzió, 2014. objekt

 

Kotnyek István

Okostelefonra eső eső, 2013. akril, vászon, 45 x 105 cm

Vágásérett fenyves, 2015. objekt, 34 x 50 x 30 cm

 

Kovács Keve

Busó I-II., 2015. grafika, linom., 16 x 20 cm

Busó III., 2015. grafika, linom., 16 x 22 cm

 

Kovács Péter Balázs

Viszonyok 10 db-os sorozat, 2010-2014., szénrajz, grafika, 21 x 30 cm

 

Kovács Tamás Vilmos 

Röhögünk a világra, 2015. festett, faragott hársfa, 56 x 53 cm

 

Kováts Albert

Van kiút, 2014. festmény, akril, farost, 85 x 80 cm

 

Kozák Attila

Az én falvédőm, 2015. print, 50 x 70 cm

Hinta budi, 2015. fa, vegyes technika; 21 x 17 x 34 cm

 

Kőmíves Andor

Áldozat, 2013. vegyes technika, 50 x 66 cm

 

Kurcsis László

Angyali üdvözlet, 2012. vegyes technika, 20 x 27 cm

 

Lehel Endre

A puding próbája az evés, 2014. festmény, papír, akril, 70 x 70 cm

 

Leitner Barna

Narráció, "Fuck fasists - Jokes forewer", Definíció 1-6, 2015. installáció/c-print/c-grafika, 50 x 220 cm, 15 x 20 cm (6 db)

 

Lengyel Zsüliett

Zsíros álmos lángos ország I-II., festmény, 100 x 100 cm, 120 x 80 cm

 

Lőrincz Róbert

Gördülő hasadás, tus, 50 x 70 cm

Na, mi van?, tus, 50 x 70 cm

 

Ludvig Dániel

Így is úgy is, 2014. vegyes technika, vászon, 60 x 90 cm

 

Magén István

Portrétológiai tanulmány, 2013. festmény, digitális nyomat, vászon, 150 x 135 cm

 

Mátrai István

Aranymetszés, 2013. objekt, 71 x 31 x 5 cm

Mózes könyve, 2015. könyv-objekt, 20 x 20 x 30 cm

Kettősségek I-II-III., 2014. grafika, nyomat, 50 x 70 cm

 

Més-záros István

Egy szürke vers…, 2001. festmény, ecol. tempera, 40 x 90 cm

 

Miglinczi Éva

6_alom I-II-III., 2015. fémkollázs, kidobott használati tárgyak újraértelmezése, 21 x 20 x 39 cm, 34 x 15 x 32 cm, 21 x 20 x 24 cm

 

Mikó F. László

Don Perlimplín és Belisa szerelme a kertben, 2013. festmény, olaj, vászon, 80 x 60 cm

 

Milena Mladenova

Copy and paste, 2014. akril, vászon, 80 x 80 cm

 

Módra Bettina

Phylum (három részes sorozat), 2015. papírmasé, kisplasztika, 37 x 22 x 27 cm, 40 x 30 x 35 cm, 47 x 45 x 30 cm

 

Mojzer Tamás

Folyamatos kép II/1; II/2, 2010. fotó/ akció dokumentáció, 70 x 50 cm

 

Molnár Imre

Az agg Szent György és a sárkány, 2015. tusrajz, 24 x 19 cm

A gumiember káros szenvedélye, 2015. tusrajz, 19 x 24 cm

Fúzió, 2015. tusrajz, 24 x 19 cm

 

 

Nagy Árpád Pika

Liegende Muse, 2014. rajz, vegyes technika; 40 x 50 cm

 

Nemes István

A szerelmes tábornok, 2015. festmény, vegyes technika; 26,2 x 36 cm

 

Németh Tamás

Shape sensation, 2014. vegyes grafika, vegyes RTG film, 3 x 40 x 50 cm, 1 x 40 x 30 cm

 

Novotny Béla

Kizárt, 2013-2015. plasztika, 30 x 35 x 40 cm

Szívás, 2013. plasztika, 32 x 18 x 20 cm

 

 

Orosz János

Kövér és sovány harca, 2013. festmény, filctoll, aquarell, papír; 29 x 42 cm

 

Ország László

Gödre, 2014. fotó, 50 x 70 cm

Töröcske, 2014. fotó, 50 x 70 cm

Pula, 2013. fotó, 50 x 70 cm

 

Ősz Lúcia

Keressünk most már vidámabb látványt, 2013. grafika, 50 x 40 cm

Most nézzünk körül, 2014. grafika, kollázs, vegyes technika; 48 x 48 cm

Végignézny, 2013. grafika, 37 x 30 cm

 

P. Boros Ilona

Kultúrszlöm, 2015. kollázs, vegyes technika, 70 x 70 cm

 

Papp Roxána

Lélektündöklés, 2014. linó metszet, 50 x 70 cm

Szívtemető, 2014. linó metszet, 50 x 70 cm

 

Pistyúr Imre

A sajt marad, 2014. szobor, vulkáni kő, 40 x 33 x 22 cm

Homo telefoneus, 2012. szobor, vulkáni kő, 32 x 28 x 22 cm

 

Réti Ágnes

Acélkutya, 2014. pasztell, 50 x 70 cm

 

Rományi László

Vízköpő, 2015. objekt, vegyes technika, 35 x 55 x 48 cm

 

Rozsnyai Béla

Csodabogár, 2013. szobor, hegesztés, acél; 41 x 38 x 14 cm

 

Sándor Eszter

Stresszes éjszaka, 2015. objekt, vegyes technika, 50 x 40 x 12 cm

 

Schwarz Volker

Pannon bika, 2015. festmény, akril, vászon; 77 x 102 cm

 

Sejben Lajos

Mentés másként; művészkönyv, vegyes, papír, bőr, fém; 6 x 34 x 20 cm

 

Simon Tamás

Extázis, 2014. reservage; 24,6 x 34,7 cm

Utazás, 2014. akvatinta, rézkarc; 21,4 x 15 cm

Tér-háló, 2014. akvatinta, hidegtű; 22,5 x 15,8 cm

 

Simon Zoltán

Samsare (Az élet, mint olyan), 2014. grafika, metszett papír, 22 x 26,5 cm

Dialóg, 2014. grafika, metszett papír, 37 x 24 cm

 

Somogyi Emese

Utas és holdvilág, 2015. vegyes technika, 66 x 41,5 x 25 cm

Szürke, 2014. flokkoll fémlemez, 35 x 45 x 22,5 cm

 

Stamler Lajos

Virtuóz, 2015. zászló/ print, 70 x 180 cm

Még kér…, 2015. zászló/ print, 70 x 180 cm

Összefonódás, 2015. zászló/ print, 70 x 180 cm

 

Stössel Nánda

Evolúció; szobor, színezett pirogránit

 

Szabó Gyula

Megkötözött lélek portréja, 2014. portré, olaj, vászon; 101 x 41 cm

 

Szabó Lilla

Őzlélek az ajtóban, 2013. fametszet, 30 x 40 cm

 

Szalay Pál

Haladó, 2013-2014. szobor, festett fa; 63 x 45 x 12 cm

 

Székács Zoltán

Miro és modellje, 2015. festmény, vegyes technika; 70 x 70 cm

 

Szerdi Gábor

2fej / 2heads, 2015. olaj, vászon; 70 x 50 cm

 

Széri-Varga Géza

Hattyút fényképez a nagymama, 2014. szobor, bronz, fa; 70 cm

 

Szlaukó László

Fülelő, 2014. plasztika, vegyes technika, 63 x 26 x 26 cm

 

ifj. Szlávics László

Hordozható mozgástérkereső, 2014. plakett, vegyes technika; 105 x 90 mm

Téridőmodulátor – Hommage á H.G. Wells, 2014. plakett, vegyes technika; 230 x 240 mm

Féreglyukkalibráló, 2014. plakett, vegyes technika; 150 x 150 mm

 

Szövényi Barnabás

Hommage an Willem De Kooning - A nő I-II., elektrográfia, 30 x 40 cm

Hommage an Willem De Kooning - Zsuzsi III., elektrográfia, 30 x 40 cm

 

 

Tamás Mária

Rétegek III., 2014. ceruza, merített papír; 130 x 80 cm

Madarak és emberek, 2015. akvarell, pasztell, merített papír; 59 x 78 cm

 

 

Tettamanti Béla

Forgás, 2013. szobor, acéllemez; 70 x 35 x 25 cm

Gordonkálom, 2014. grafika, vegyes technika; 60 x 54 cm

Egy nő, 2015. grafika, vegyes technika; 60 x 54 cm

Városból a tengerpartra, 2013. grafika, vegyes technika; 60 x 54 cm

 

Tóth Ferenc

Öngrotex I., 2013. festmény, rétegezett tempera; 32,1 x 21,7 cm

Öngrotex II., 2013. festmény, rétegezett tempera; 35,7 x 34 cm

 

Tóth György László

Flaszter I. (Reakció), 2014. olaj, fatábla; 150 x 120 cm

 

Török Tamás

A bolondok királya, 2015. tus, 41 x 42 cm

Ikarosz zuhanása, 2014. linometszet, 28 x 35 cm

Santiago harca, 2014. linometszet, 31 x 22 cm

 

 

Turcsányi Antal

Két maszk, 2006. festmény, olaj, fa; 20 x 30 cm

Két gladiátor, 2006. festmény, olaj, fa; 20 x 30 cm

 

Ugray Zsuzsa

Embermesék I., 2013. egyedi grafika, 33 x 24 cm

 

Vakó István

Ez nem játék, 2015. festmény, akril, ceruza, farost; 50 x 50 cm

Egyszer fent – egyszer lent, 2015. festmény, akril, tus, farost; 50 x 50 cm

 

Vanyúr István

Szent György, 2014. fa, 125 x 46 x 35 cm

 

Varga – Bencsik József

Szamárhátív limuzinnal, 2015. objekt, 42 x 28 x 28 cm

 

Varkoly László

Ego ornamentika No. 3., 2014. grafika, monotípia; 50 x 70 cm

Ego ornamentika No. 4., 2014. grafika, monotípia; 50 x 70 cm

Ego ornamentika No. 5., 2014. grafika, monotípia; 50 x 70 cm

 

Vass Tibor

A holnap hősei – egy nagyváradi szoborcsoport margójára  I-V., 2012. elektografika, vegyes technika; 24 x 24 cm

 

Veres Andor

Utolsó Vacsora, 2014. objekt, vegyes technika; 5 x 12 cm

 

Veszeli Lajos

Vörös sipkások egymás közt I-II., 2013. síkplasztika, vegyes technika; 44 x 44 cm

 

Vidovits Iván

A történelem nagy alakjai I., 2012. olaj, vászon; 42 x 40 cm

A történelem nagy alakjai II., 2013. olaj, vászon; 40 x 40 cm

A történelem nagy alakjai III., 2014. olaj, vászon; 40 x 40 cm

 

Vízi Tihamér

Jonathán erős…, 2013. festmény, 97 x 137 cm

Röfike…, 2014. farost, tempera, olaj pasztell; 88 x 102 cm

 

Wieringa, Andie

Get right, 2015. akril, 70 x 90 cm

 

Zagyva László

Ecc,pecc kimehetsz I-II-III. 2013. érmék, öntött bronz; érmék: 10 x 10 cm, fa lap: 49,5 x 28 cm

Ab ovo I-II. 2013. érmék, öntött bronz; érmék: 10 x 10 cm, fa lap: 30 x 25 cm

 

Zombori József

Celebke, 2014. festmény, papír, vegyes technika; 41 x 29,5 cm

Cím nélkül II., 2013. festmény, újságpapír, akril; 43 x 62 cm

 

 

Kérjük, hogy aki rendelkezik a jó minőségű fotóval az alkotásáról, küldje el a következő e- mail címre:


This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.